söndag 25 december 2016

Julklappar

Fick du inte det du önskade dig av tomten?
Här kommer två nyheter för 2017 jag kan rekommendera.

Jag har sen i somras fiskat i ett par Guideline Laxa waist waders. Jag har utsatt den för allt från sommarvarm älv till isande kallt vatten. Hittills finns det inga anmärkningar. Alla sömmar håller ihop. Annars är det vanligt att tråden lossnar vid infästningen, men inte här. Byxan sitter skönt på kroppen, som ett par "riktiga" byxor. Det finns inga onödiga sömmar för syns skull, utan detta är en byxa designad av personer som kan sin sak.
Ni som följt mig ett tag vet att jag har en förkärlek för midjevadare. Oftast räcker ett par sådana för det fiske jag bedriver. Fördelar är ju att du har överkroppen fri och inte blir lika svettig. Dessutom är det lätt att dra ner gylfen och uträtta sina behov. Av alla midjevadare jag provat är dessa de bästa hittills.
Mitt andra tips är ett klädesplagg som är en mix mellan en skjorta och en windstopper, Guideline Alta windshirt. Den har allt det jag letat efter. Snabbtorkande tyg, blixtlås istället för knappar, stora fickor och en D-ring i ryggen. Kommer att bli ett favoritplagg, precis som det blev för de som provfiskade med dem i somras.

Så nu vet ni vad ni ska köpa till er själva i en försenad julklapp, eller som en tidig sådan till nästa år.

Inga kommentarer: