fredag 30 januari 2015

Junk Yard Dogs

Ikväll gav jag mig ut på lite okänd mark. Band ett par artikullerade streamer med mycket marabou och rävhår. Mönstret är skapat av amerikanen Michael Schmidt, en fena på dessa flugor. En annan som är duktig på det är Oskar Hagelin. Hans blogg, Times Flies by Oskar, hittar ni till höger här nu.
Där finns massor av hans fina flugor och länkar till andra sidor. Mycket nöje...

Åter till the Dogs. Det är ovant med så mycket material och två krokar, men snart har jag kläm på det, tror jag i varje fall. Materialet, rävhår och Marabou, innebär i varje fall att det blir mycket liv i flugan. Och stora flugor lockar förhoppningsvis stora öringar.

Jag ska också damma av den här boken och läsa igenom den igen. Risken är stor att jag sen äger en eller två nya fluglinor, en sinktip och en sjunkande.

Inga kommentarer: