måndag 26 januari 2015

Amerikafläsk

Idag fick jag några efterlängtade flugor från en nyfunnen vän, Oskar Hagelin. En mästare på området articulated streamers, alltså stora streamers försedda med två krokar.
4 st Grumpy Muppet
 
Grympy Muppet är ett mönster konstruerat av amerikanen Michael Schmidt. En fluga som, enligt utsago, ska röra sig fantastiskt i vattnet. Så gissa om jag längtar till att få prova.....
 
Här är en jämförelse med mina egna streamers:

 
Underst ser vi en streamerstorlek jag använt i flera år, i storlek 8-6. Den i mitten är i storleken större, vilket jag började använda säsongen som gick. Överst alltså en av Oskars streamer med frontkroken i storlek 1. En viss skillnad som ni ser.
Som sagt, detta ska bli spännande.
Hur var det nu? Stor fluga, stor fisk.....
 
 


Inga kommentarer: