söndag 14 december 2014

Mer is och vak

Den snöfattiga vintern har förvandlat sjöarna till rena skridskoparadisen. Till och med jag har bytt flugspöet mot skridskor. Jäklar vad kul det är att glida fram på isen över platser där man fiskar på sommaren. Igår åkte jag så långt uppströms det gick att komma i en av våra åar. Häftigt att glida fram där man tydligt kan se botten.
den sista strömmen
 

Idag var jag på plats igen på Ottsjön för en tur. I utloppet ur sjön är det öppet vatten och en svag ström som kung Bore ännu inte nått på. Och där såg jag en fisk vaka mycket försiktigt ett par gånger. Första gången trodde jag att jag sett fel, men när det upprepades var jag säker. En fisk! I minus 8 grader!

Håller vädret i sig har jag planer på att åka på en annan Å nästa helg..

Inga kommentarer: