lördag 18 oktober 2014

Hard Core Flyfishing

Idag var det på gränsen. -5 grader och dimma när jag kom fram till strömmen och pontonbåten, och isbildning i spöringarna. Behöver jag tillägga att fingrarna blev kalla. Som sagt, det gick att fiska, även om det var på håret.
Samtidigt är det ju intressant att utforska gränserna för vad om är möjligt, och speciellt tänja på den gamla devisen att flugfiskar gör man från juni till augusti, speciellt här i Jämtland.
misty morning

Min vän Lunkan inviterade mig till 10-kaffe vid ett öringstryk, och det tackade jag inte nej till. Efter lite snack om väder, fiske och annat smått och gott så klev vi i strömmen. Snart stod Lunkan med böjt spö och kunde håva en vacker öring.
oktoberguld
Jag fortsatte uppströms för att utforska en ny sträcka i solskenet. Solen hade äntligen lyckats skingra dimman och det blev så pass varmt så att isiga spöringar var ett minne blott. Även här gick  bom, men ute på selet kunde jag se några enstaka sporadiska vak. Det blev det närmaste jag kom en öring idag.
take it easy
vem sa att gult är fult?

Inga kommentarer: