lördag 25 oktober 2014

Ännu en dag i flugfiskets tjänst

Åter på plats på samma ställe som för en vecka sen, men nu var det ca 10 grader varmare. En härlig höstdag var utlovad av SMHI. När solen till slut bröt igenom morgondimman så kunde jag njuta av klarblå himmel och öringvak, långt ut på selet. Det kläcktes nån form av små bäcksländor och när de kom flytande med strömmen så kunde inte öringen motstå det framdukade festbordet. Själv fick jag stå inne vid land, med en streamer på tafsen, och konstatera att vakfesten var långt utom kasthåll.

morgonpasset
 
Och precis som förra helgen så sammanstrålade jag med Lunkan, som denna gång hade med sonen, för att dela en kåsa kaffe. Far och son visade också prov på bra samarbete med haspelspöet genom att tillsammans fånga några öringar. Skeddrag och långsam invevning var melodin.
När vi skilts åt fortsatte jag med att försöka lura nån prickig att ta min fluga, men ack nej, det ville sig inte.
Synd om mig? Inte det minsta..!!
25:e oktober in da Paradise


Inga kommentarer: