onsdag 30 juli 2014

Två kvällar på Älven

Första kvällen innehöll en del "vardagsdramatik". När jag kommer ner till vattnet, på fel sida, får jag se en av det motsatta könet byta om efter avlutat bad. Jag smyger uppströms för att inte störa och inleda mitt fiske. Jag konstaterade att det var en del fiskare ute, fast på andra sidan. Snart hördes rabalder uppströms och jag förstod att en fin öring satt på kroken. Efter en stund hörde jag fiskaren högt och tydligt skrika ut namnet på det kvinnliga könsorganet, "f-ordet". Jag drog slutsatsen att öringen klivit av kroken. Vilken inledning på fisketuren, va?
Snart lade sig lugnet över Älven när mörkret kom och jag kunde fånga några öringar, inga jättar men trevligt var det.
en zonker i natten

Andra kvällen inleddes lugnare, fast nu på ett annat ställe. Även nu var det en hel del fiskare ute, återigen på andra sidan. Men snart drog mörka moln in och Tor beslöt sig för att svinga Mjölner borta i fjärran. Jag fiskade på en stund medan de mörka molnen blev allt mörkare. En 3-4 hg´s öring ville visa lite sympati med min situation och gick upp och tog min fluga innan jag packade ihop och styrde hemåt.
ST-Dyret rubberlegs

Inga kommentarer: