söndag 8 juni 2014

Tält, fiske och öring

När dottern frågade om jag ville följa med och tälta med henne och hennes kompisar så svarade jag "ja", om jag fick välja tältplats. Då blev det naturligtvis bredvid en öringström så pappan fick nåt att göra medan tjejerna ägnade sig åt sina saker. En helt okej deal....
Nu blev inte fisket som jag hade väntat. Hade sett fram emot rejäla spöböj i natten och morgonljuset. Av det blev det intet, utan bara några mindre öringar som inte tillfredställde mina fiskedrömmar.
Men så kan det vara ibland. Vad det berodde på vet jag inte. Högt vatten, kommande lågtryck...??
Istället fick jag njuta av andra saker som t.ex midnattsljuset och att sitta vid lägerelden mitt i natten med min dotter.




En som däremot satte ribban för säsongen var Bössmakarn´, som klämde i med ett nytt pers på 1,9 kg.
En riktigt fin öring.

Inga kommentarer: