måndag 27 januari 2014

Tack och hej......fisketidningar!

Jag har tagit ett stort beslut i mitt fiskeliv. No more fisketidningar för mig. Jag ska försöka förklara varför, men först vill jag visa hur tidningshögen såg ut i december när det var dags för julstädningen.

Som ni ser så hade jag inte ens öppnat flera av dem. Dessutom hade jag inte förnyat prenumerationen av Flugfiske för Alla.
Hur blev det så här? Jo, jag fann tidningarna mer och mer ointressanta. Det var nästan ingen artikel som fick mig att tända till. Hur många artiklar om "superflugor" och "måsteflugor" har det inte skrivits? Varför skulle dessa vara bättre än de jag redan har i asken och om fångar fisk?
Sen har vi artiklarna om nya fantastiska fiskevatten. Året efter att de varit med i en tidning så är de ju sönderfiskade! Bättre att fiska i de vatten som det aldrig skrivs om.
Nu blir det ett år utan tidningar och läser jag nåt så blir det en god bok istället. Och fiske och flugbindning blir det IRL.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gjorde samma sak för ca 4 år sedan och har inte ångrat det. Köper en tidning då och då för jobbets skull.