fredag 3 augusti 2012

Viloläge

När man minst önskar dem, dyker de upp, förkylningsbasiluskerna. Har tvingat mig till ofrivillig vila de senaste dagarna. Troulaw beskriver att det känns som en mask på kroken att drabbas av fiskeabstinens. Om jag ska beskriva det på ett liknande sätt så säger jag att det känns som att ha myror i brallan, att vara tvungen att vara i stillhet. Inte blir det bättre när man ser hans vackra torrflugeöringar från igår. Kolla själv.
Lite flugbindning har det blivit. Streamers som du snart kan köpa i en fiskebutik nära dig, i varje fall om du bor i Brattland.

På min gräsmatta står nu en pontonbåt som jag ska leka lite med på Älven. Har fått låna den av Per på Åsen. Ska bara komplettera den med ett ankare innan första provturen.

Det enda negativa är att vattenföringen i Älven gått upp från 65 till 102 m3 de senaste dagarna, men nu verkar det sjunka igen. Min tanke är att ro ut på grundområden, ankra upp och sen vadande fiska av områden man inte når på vanligt sätt.

Inga kommentarer: