onsdag 6 juni 2012

Fiske, krokar, löpning, ny hemsida och mer fiske.

Mycket har hänt det senaste dygnet, kanske också beroende på att det blev en ledig dag mitt i veckan.

Igårkväll blev det en tur till Lilla Ån. Vattnet rinner på bra där nu. En öring, i stekpannemodell, var vad jag lyckades lura upp. Inte precis vad jag väntat mig. Kanske gör fisken som jag, väntar på lite varmare väder och kläckningar, innan de äe riktigt på hugget.

Jag behövde lite mer torrflugekrokar så jag vände mig till den lokale handlaren inne i stan, Karriz. Efter en snabb kommunikation via Facebook så landade de i min postlåda dagen efter. Det kan man kalla service. Tack Kari.

Min vän Per-Erik som driver bl a fiskecampen Ajvin Sijte har en ny hemsida ute, anariset.se. Om ni går in under fliken fiske så kan ni se att jag varit med och "konsultat" lite.

Denna dag startade med, efter den sedvanliga koppen kaffe, cirka 8 km tuff terränglöpning i rejäla uppförsbackar. Ett litet test för att se om jag är redo för fjällfisket i sommar. Det gick som planerat, nu så alla Hemlijokki....here I come.  Det var med sinnen på helspänn jag stack iväg, för igår hade en björhona med unge siktats längs min löprunda.

På eftermiddagen stack jag och Lillgrabben iväg för lite fiske. Eftersom det blåste för mycket på Ottsjön lät vi båtturen vara och åkte vidare mot Ån. Trots ett intensivt kastade med diverse drag så gick vi tomhänta, lite förvånande faktiskt.

Nu kanske läge för lite rast och vila, eller  ner till the Städet ?

Inga kommentarer: