söndag 27 maj 2012

Ändrade planer

Dagens plan var att ro ut på Ottsjön med ett par wobblers på släp, jag och Lillgrabben. Dessa fick vi raskt lägga om när vi kom ner till båten. Sjön hade stigit rejält på grund av snösmältningen, mycket mer än jag räknat med, fast jag drog upp båten långt förra helgen. Nu låg den vattenfylld i skogskanten och snart kunde jag konstatera att det var ett hål i botten på den. Förmodligen har den legat och skavt mot en sten. Blir till att återvända med spackel och glasfiberväv i veckan. Efter att ha dragit upp den ännu längre och tömt den så styrde vi öringracern mot Lilla Ån.

Där skulle vi åtminstone kunna göra några kast och äta upp den medhavda matsäcken. Lillgrabben hanterade sitt nyinköpta Daiwaset alldeles förträffligt och kasten hamnade oftast långt ut i höljan. Enligt honom själv så hade han även fiskkontakt.
Tyvärr var det på min spinnare en öring till slut högg, och inte på hans.

Eftersom det är Mors dag så överlämnade vi öringen till en glad mormor.

Inga kommentarer: