söndag 25 december 2011

Juldagsstämning

Upp med handen den som vill ha en skinkskiva till. Eller varför inte lite sylta ? Nej, tänkte väl det. Så här långt kommen i julhelgen brukar man vara ganska less på julbordets läckerheter. Tur då att man kan gå en trappa ner till the Städet och få sig en kall och byta ut Hagegård mot Coverdale. Lite lagom julstämning så här på kvällskvisten när barnen nöjt har somnat in.
Ikväll band jag ett par nymfer som jag vill kalla Shaggys pheasant tail, en variant av mina Ugly nymphs.

De består av fasanstjärtfiber, turkey biot som kropp och Shaggy Dub som hackel och ben. En tungstenskalle avslutar mönstret. Shaggy dub har jag nämnt tidigare. Det består av korta tunna gummisnoddar som är väldigt töjbara, nästan omöjliga att dra av, som man dubbar in i en ögla. Inte blir det så estetiskt, men effektivt, fullt av rörelse som lockar fisken.

Som jag skrev så var det David Coverdale som gällde ikväll. Beställde några remastrade CD´s innan jul och innan de utgår ur sortimentet. Det var 2 st med den Vita Ormen från deras storhetstid, med extra material. Bl a live från Readingfestivalen 1979. Ja, jag vet att man kan lyssna på dem på Spotify, men jag tillhör LP-generationen som gärna ligger i soffan och bläddrar i häftena som medföljer och kollar på bilderna. Sen blev det en med den Lila Orkestern också. Live från 1974 strax efter att de gjort "comeback" med skivan Burn. På denna CD är låten Space Truckin´ med, som inte fick plats på orginalet. Rock on....

Inga kommentarer: