söndag 9 oktober 2011

Vita toppar och gula bukar

Solen spred sina första strålar över de vitpudrade fjälltopparna när jag imorse for västerut för en förmiddag i öringens tecken. Jag gillar hösten, speciellt när man kan vandra igenom frostnupen skog, och komma fram till strömmen och vara med när naturen vaknar till liv igen. En sydlig vind, som dock inte var så varm, gjorde vad den kunde för att kyla mina fingrar. Det är den svaga punkten när man ska flugfiska vid denna årstid. Bästa sättet att råda bot på det är att göra upp eld och koka kaffe. Det blev en trevlig stund vid strömmen denna dag även om inte öringen var lika huggvillig som förra helgen, men ett par lyckades jag lura. På samma fluga som sist.

Öring och Skalle Per


Benny was here
Lagom när jag gick hemåt föll de första snöflingorna för i år, men jag säger som Arnold:"I´ll be back"

Inga kommentarer: