onsdag 31 augusti 2011

Le grand finale

Så var den då här, den sista dagen på sommaren, om man ska följa almanackan. Imorgon gör vi som kungen, vänder blad, och går vidare in mot höstmånaderna.
Denna sista kväll valde jag att tillbringa i Duved. Det var ett bra val då jag kunde bärga en öring på 50 cm och ca 1,2 kg tung. Dessutom tappade jag två, varav den ena var av modell större. Allt under en kort period efter en lika kort regnskur. I övrigt hade jag ingen fiskkänning. Allt detta på en grå ST-Epoxy, bunden på en super sedgekrok i strl 8.

Nu inträder fiskeförbud i strömmande vatten, på en del håll i en månad, andra har två månaders förbud och några vatten öppnar inte förrän nästa sommar. Jag siktar på att åter blöta flugorna den första helgen i oktober. Om jag nu kan hålla mig så länge, jag är skeptisk......

Inga kommentarer: