torsdag 16 juni 2011

Hemmabygge

Guideline har en smart grej, en ghillie lanyard, som jag tycker verkar praktisk, speciellt när man är ute till fjälls och vill vara lättpackad. Jag hade ingen lust att casha upp 250 spänn för en sådan. Istället började mina grå att arbeta för högtryck, och efter lite funderande så hade jag gjort denna:



Inte lika snygg som orginalet, men med i stort sett samma funktioner. Basen är en solglasögonsnodd från ett svenskt flugfiskeföretag. Till det kommer en bit snöre, några pärlor från barnen och ett par beteslås. Allt detta hittade jag hemma. Det enda jag köpt var en hållare för flytmedel, fast det hade jag gjort ändå, för ca en 50-lapp. Till denna hållare var det med en klämma som passade perfekt längst ner för att klämma fast i kläderna så det inte hänger och slänger så mycket. Jag tror att den kommer att fungera utmärkt när man är ute på torrflugefiske och går mycket och vill vara lättrörlig. Flugasken får ju plats i skjortfickan. Det som får stryka på foten blir ju håven. Nu har jag ju ingen chestpack att fästa den i.



Inga kommentarer: