lördag 2 april 2011

Att hitta känslan

Temperaturen har legat över +10 grader två dagar i rad nu och den lille flugfiskedjävulen som suttit på min ena axel ett tag fick idag sin vilja igenom. Premiärdags alltså. Bilen styrdes österut till en ström med öppet vatten. Den första turen handlar inte så mycket om att fånga fisk utan mer att hitta känslan i fisket och se naturen vakna upp efter en lång vinter. Och visst är det något speciellt att få lägga ut de första kasten. Samtidigt passade jag på att prova mina nya Imagovadare, och de motsvarade förväntningarna. Sitter betydligt skönare än mina tidigare avklippta, hemmagjorda, midjevadare. På tafsen knöt jag en ny kreation , en streamer med Fish Skull. Också den motsvarade mina förväntningar, simmade som jag tänkt. Kommer att bli giftig i en starkare ström.
kärlek i snön

röd Fish Skull streamer



öppet vatten


Nu kan man säga att säsongen smygit igång, och fortsätter vädret så här så är snart några vatten västerut fiskbara.

Inga kommentarer: