onsdag 9 mars 2011

Kokkaffe och sik

Har fått rapporter om fint abborrfiske vid Tossön, utanför Järpen. Sagt och gjort. Mina gamla abborrpirkar dammades av och riggades på ett par spön. I morse begav sig så jag och barnen ut på abborrjakt, med en massa fika nedpackad i ryggan. Snart så kom några andra fiskare också ut på isen, bla Fredriksson Jr och ICA-handlarn´. Snart kunde jag dra upp den första fisken, en sik, på en gammal hederlig Bergmanpirk. En stund senare gjorde ICA-handlarn´ en repris.



Sen hände det inte mer utan vi drog oss in mot land och lite lä för korvgrillning och kaffekokning. Härligt att äntligen få känna rökdoften och smaken av nykokt kaffe. Molnigheten tilltog. vinden ökade och de första snöflingorna kom singlande i luften. Gjorde ett försök till att locka någon fisk, men icke.



1-0 till de randiga riddarna, men jag ger mig inte så lätt.

Inga kommentarer: