torsdag 23 december 2010

Julklappsflugor

Idag fick jag ett vadderat kuvert i min postlåda. Jag funderade vad det kunde innehålla, för såvitt jag kom ihåg har jag inte beställt något. När jag öppnade det blev det en rejäl överraskning, och som gjorde mig väldigt glad. I en liten ask låg ett gäng flugor från min bloggkompis, eller bloggkollega, Johan , en mycket kompetent flugbindare. I asken låg 2 streamers, några torrflugor och en nymf. Alla har han tidigare presenterat på sin blogg. Och jag törs lova att de jämtländska öringarna kommer att fatta tycke för dem, precis som jag.


3 kommentarer:

Johan sa...

Hej Stig!
God jul och annat tjaffs..... Tur att flugorna kom fram i tid jag blev lite orolig :-) Se det inte som några mästerverk utan som inspirationsflugor. Vi binder ju på olika sätt och kan alltid få någon idé från andra. Streamern är Yellow Dancer en förbannat giftig sak till öring etc. Helt otrolig enligt mig, men dina öringar kanske bara käkar epoxy :-)

God jul och gott nytt år och tack för alla värdefulla komentarer under året!!

Johan

Stig Torniainen sa...

Johan, du har redan inspirerat mig med dina Klinkers, med biotkropp. Dock tycker jag att det är lite besvärligt ibland att få den att räcka till på större krokar ex strl 11. Du får hålla koll på postlådan, kanske dyker det upp nån mer fluga, som inspiration :-)
Och ja, mina öringar käkar bara epoxy för jag har gjort ett jättejobb med att mäska fiskevattnen ;-). I vår ska det bli gul dans i strömmen.
/ Stig
PS En av mina kommentarer har du ännu inte besvarat, om wiggle baitfish.

Johan sa...

Ha ha fan vad det låter gött, mäskat ordentligt med epoxy, det ligger i linje med en fiskares etiska regler =)

Kan man smaksätta epoxy med majs och grejjer??

Gul dans i strömmen låter bra Stig, det kan bara bli succé ska du se!

/Johan