tisdag 28 december 2010

Årets.....

Här kommer en första årssummering.

...fluga. Det måste otvivelaktigt vara Bibion som svärmade som Egyptens gräshoppor i slutet av sommaren. Här var det dock inget problem, utan ren njutning. Fast med facit i hand så vet jag nu varför vissa öringar vägrade mina flugor vid ett tillfälle.


....grej. Priset tillfaller mitt nya gaskök, ett Primus Eta-Express. Benämningen snabbkaffe har fått en helt ny innebörd. Jisses vad fort det går att koka kaffe på det. Bort med halvljummet termoskaffe, nu kör vi alltid med nykokt. Dessutom funkar det fint tillsammans med svartpannan.


...fiske. Torrfluga på ett #4 spö gav mig en ny dimension i mitt flugfiske, speciellt när lite större fiskar kliver på. Aldrig har väl torrflugefiske, eller flugfiske, varit roligare.


...fiskekompis. Det är en liten grabb som ibland följer med sin pappa på lite lättare turer, med öppna sinnen och som hela tiden vill lära sig mer. Ibland fångar han fisk också.


To be continued....

Inga kommentarer: