måndag 23 augusti 2010

I elfte timmen

Nu är sommarsäsongen inne i den elfte timmen. Nu gäller det att ta vara på tiden som är kvar innan fiskeförbudet inträffar. Nåja, några ställen kommer man att kunna fiska på, men det återkommer jag till sen. Några som jagar öringen intensivt nu är Rospiggen och hans musketörer. De har inkvarterat sig i Ottsjö för en veckas fiske. Idag kom pep det till i mobilen och ett SMS meddelade att en öring strax under kilot landats.

Hösten och vintern brukar också innebära flugbindningstid. Jag har några ideér som jag ska komma till skott med. Häromdagen fick jag syn på detta städ:


720 vise heter det och har en massa finesser som jag inte ens tänkt att man kan ha på ett städ. Mer att läsa om det kan man göra här . Mitt städ börjar bli lite slitet så snart är det dags att investera i ett nytt, men innan dess så gäller det att ha flugan i vattnet den sista veckan...

2 kommentarer:

Jens sa...

Oj vilket bindstäd! prislapp?

Stig Torniainen sa...

Ingen aning, säkert flera hundra...dollar
Har inte sett nån som säljer det.