lördag 10 juli 2010

En kväll vid Ån

Igår gjorde jag ett besök vid Ån igen, det var ett tag sen sist. Jag sammanträffade med JP, en likasinnad, och hans kompis, som jag bara "träffat" via Facebook tidigare. Det behövs inte många ord innan man inser att man har mycket gemensamt, ett trevligt möte. Fisket då ? JP som varit en väldigt frekvent besökare vi Ån de senaste veckorna märkte en klar förändring, till det sämre. I och med att vattennivån har sjunkit så har fisket försämrats. I den strömsträcka vi fiskade kände jag bara några dragningar i flugan. Jag gick en bit uppströms till ett mer lugnflytande parti och där vakades det friskt. Gissar att det var mycket småharr som kalasade på de kläckande insekterna. Längre ut på selet kunde man se ett och annat vak från större fisk. Efter mycket nötande och trixande lyckades jag lura några småfiskar att ta min kläckare.


Skam den som ger sig. Ikväll blir det förmodligen en ny vända med ny taktik.

Inga kommentarer: