tisdag 29 juni 2010

Thunder & Lightning....

...är inte bara namnet på Thin Lizzys sista studioalbum utan också vad vi drabbats av två kvällar i rad. I takt med att de mörka molnen har dragit ihop sig över oss har fiskesuget försvunnit. Enligt rapport från JP har öringen vaknat till liv i Storån. Själv bärgade han ett par 6 hg´s igår och tappade en större vid håven. En hel del andra fiskare vistas också längs ån, så det kan bli trångt vid de populära platserna. Kan det bero på att det bloggas så mycket om den ån tro ? Nåväl, eftersom jag bor så lägligt till så kan jag kosta på mig att vänta på bättre väder. Fast nu blir det inget besök vid ån på minst en vecka. På torsdag styr jag Sharanen norrut till Farmor och Öringland tillsammans med barnen. Fiske kommer att uppta en stor del av min tid där, om jag säger så. Planeringen är i full gång. De sista flugorna ska bindas och hur jag än gör så kommer jag alltid på ytterligare nån fluga som jag kan behöva. Skulle nästan behöva ha en mental tränare till det. Har bytt lina på UL-rullen och imorgon ska jag kolla statusen på Lillgrabbens rulle. Som om inte det vore nog så har jag bundit flugor som ska blötas på Island, men först ska de mellanlanda på Rödön. Kanske tur ändå att det mullrar på kvällarna......

Inga kommentarer: