tisdag 1 juni 2010

Nu är det sommar.....

....sa Lilltjejen hon imorse när hon fick vända blad i almanackan till juni. Visst blev det lite sommar idag, solsken, gräsklippning och framförallt flugfiske. Strax efter kl 20 parkerade jag bilen vid Fångåmon och plockade ut cykeln ( ? ) Så här är det. Håckrenvägen är fortfarande i så dåligt skick att den kommer att vara stängd i 1 eller 2 veckor till. Vill man då ner efter den södra sidan så är det bara att gå, eller cykla. Efter ca 2 km´s cykling var jag framme vid mitt mål, ett kärt återseende.


Det var med stor förväntan jag la ut det första kastet över strömmens djupfåra. Härligt att vara igång igen på allvar. Vattennivån i ån sjunker sakta men säkert och inom kort kommer de vadbara partierna att vara fiskbara. Resultatet av kvällens fiske blev inte den jubelföreställning jag drömt om. Ingen av de stora visade sig. 3 öringar i mindre storlek var vad som erbjöds. Fördelen med det är ju att det bara kan bli bättre, eller hur ?

Inga kommentarer: