onsdag 12 maj 2010

Öring eller gädda ?

Imorrn är det dags för lite fiske igen. Frågan är bara vad det ska bli. Öring eller gädda ? Om det ska bli öring beror lite på hur vattenföringen ser ut. Förmodligen ingen större förändring mot idag. Vårfloden dröjer med sitt flöde, på gott och ont. Nästa fråga är, ska öringen frestas i Älven, eller kanske i Murmanskområdet ? Eller ska jag göra en 180 och öka österut och lura några gäddor, vilket är 2 år sen jag sist gjorde. Ikväll garderade jag mig med 3 st epoxyflugor a lá Gädda ifall att.


Inte världens snyggaste precis, men gäddorna är ju inte kända för att vara så kinkiga. En annan faktor som också påverkar fiskevalet är väderprognosen. 20 mm nederbörd står på dagordningen imorgon, hoppas det inte stämmer. Hur det än utfaller återkommer jag med i nästa inlägg.

Inga kommentarer: