söndag 30 maj 2010

Lövöring och snabbkaffe



Denna halvkilosöring fattade idag tycke för en av mina flugor. Fast det mest anmärkningsvärda med dagen är att begreppet snabbkaffe har fått en ny innebörd för mig.


Jag testade min nya superduper kaffekokare, ett stycke Primus Eta Express. Man hann knappt sätta sig ner och ta fram de malda bönorna innan vattnet kokat upp. Och ja, man kan laga mat på det också. Nu är det slut på ljummet termoskaffe, nu dricks det bara nykokt kaffe.

Apropå öring, nu är det nära. Det är T minus 26 and counting.......

1 kommentar:

Terje sa...

Har samme selv og er superfornøyd. Fant en
presskanne fra Bodum som går perfekt til Primusen. Enporsjons Termokopp og presskanne kombinert:
Bodum Travel Press

Anbefales for kaffefantaster. Ellers er jo min mening at kaffe smaker best fra bål ;-)

Terje