tisdag 6 april 2010

Åter i epoxydimmorna.

Efter att ha haft några "vita veckor" så kunde inte kroppen stå emot längre. Tog av korken och la två fina strängar.....Skämt åsido, jag har gjort ett gäng epoxystreamers som jag lagt ut på Tradera tillsammans med några Uggly Nymphs och Heavy Metalstreamers.

Förändringen jag gjort på dessa nymfer är att jag gjort stjärten av gummi också, för att ytterligare öka rörligheten.


Häromdagen fick jag ett mail av en nöjd flugköpare som ville beställa mer. Han skrev bl a:


" I fjolårets beställning skickade du med några (foam tror jag) flytande nattsländor i färg tan med liggande syntestisk vinge, som var helt fantastiska.
Jag säger "tror jag" för jag miste båda, dock efter många fångade öringar, de två största på knappt 3 och knappt 2 kilo vardera! "


Det är alltid kul när ens flugor fungerar och det är det som gör att man fortsätter att binda och klura på nya mönster.

Inga kommentarer: