onsdag 17 mars 2010

En dag på jobbet

Vad gjorde ni på jobbet idag ? Satt framför en flimmrande skärm och drömde er bort till vakande öringar eller gjorde nåt annat ni gjort hundratals gånger ? Själv åkte jag till Vallbo, satte på mig ryggsäcken och spände fast turskidorna. Sen åkte jag i täten för klass 9b på deras fjälltur till Lunndörrstugan.




När vi kom upp på Vargflätet så öppnade sig fjällvärlden framför oss, Anarisfjäll och Lundörrsfjäll stod vita och pampiga i blickfånget. Efter en skön lunch i Grönvallen fortsatte vi mot Lunndörrstugan. När det var några km kvar tackade jag för mig och återvände mot Järpen och familjelivet. Något som var planerat redan från början, tyvärr.




På vägen hem stannade jag och kollade läget i "ån". Det enda liv som förekom där nu var några strömstarar som dök från iskanten.


En helt ok arbetsdag.

Inga kommentarer: