fredag 1 januari 2010

Foamfluga på nytt sätt

Nytt år, nytt decenium, nya utmaningar och....nya flugor. Ikväll satt jag en stund och förberedde några foamflugor i storlk 10 & 12. När jag tittade i kroklådan upptäckte jag att det var så gott som slut på torrflugekrokar. Prio ett blir nu att beställa nya sådana. Jag provade också att binda fast foamkroppen med en annan teknik än vad jag använt tidigare. Med den nya innebär det att framkroppen på flugan blir dubbad istället. Om det är bättre eller sämre återstår att se.

Så här ser prototypen ut i strl 10.



4 kommentarer:

Lunkan sa...

Skönt att se att du är tillbaka i "verkligheten" igen och inte bara firar helger och tar det lugnt.
Ordningen är återställd :-)

God fortsättning
Lunkan

Stig Torniainen sa...

Ha ha tack för den. Nu har jag kommit på ytterligare ett sätt att binda bakkropp med foam, som blir läckert, bara jag får till det. Håll utkik !

Jens sa...

Den sländan ser ut att bli mycket farlig när danicorna börjar dansa i en viss storhölja i sommar:-)

God fortsättning
Jensa

Johan sa...

Hej, dina foamflugor ser riktigt fina ut! =) jag undrar hur du binder på foamstjärten så den får den där "bulliga" karaktären? kommer att förtsätta följa din blogg!!

/ En glad norrlänning =)