torsdag 26 november 2009

Postvaccinala symptom




I måndags tog jag det omtalade vaccinet. På tisdagen fick jag svinont, ursäkta uttrycket, i armen och kände mig slö, slapp och likgiltig på kvällarna. Likadant var det igår. Kanske var det nån bieffekt, vad vet jag. Eller också beror det på mörkret som blir mörkare för varje dag. Mörkt när man går på morgonen och mörkt när man kommer hem. I vilket fall som helst så kändes det bättre idag. Eftersom jag inte gjort en fluga på nästan en vecka så ville jag kolla om färdigheten fanns kvar. Trött på all streamerbindning så gjorde jag en foamslända istället.




före






efter



Här ses den i grundformen bunden med vit foam och efter färgning med tuschpenna. Denna gång blev det en olivgrön i strl 12. En bra fluga att binda när man längtar till sommaren och vakande öringar.



2 kommentarer:

Johan sa...

Hej!
Läckra foamsländor du gör Stig, har sett dom tidigare på din blogg och gillar modellen. Ta gärna en titt på min sida, jag la precis upp ett inlägg om hur jag färgar kroppen på en slända. Kul att testa nya arbetssätt tycker jag =)

ha det gott!
Johan
http://flugbindning.blogspot.com/

Stig Torniainen sa...

Smart Johan. Det ska jag pröva nästa gång.