onsdag 11 november 2009

Fejsbokad

Jag stod emot länge och fördömde företeelsen totalt. "Onödigt att lägga tid på sådant" eller "Skaffa ett liv istället", var några av kommentarerna jag gav till de som höll på med det. Det jag pratar om är Facebook. I höstas hände något som fick mig att tänka om, lite i varje fall. En fågel viskade i mitt öra att det fanns en fan-club tillägnad mig på Facebook. Då var jag tvungen att skaffa ett inlogg för att se vad som skrevs. Nåt mer än det skulle det inte bli, bestämde jag. Jag tackade konsekvent nej till alla vänförfrågningar. Förra veckan fick jag höra att det lagts upp ett gammalt filmklipp där jag deltog. Nu var jag tvungen att bli vän med den som hade filmsnutten för att få se den. Sen har det rullat på. I mailboxen ligger det vänförfrågningar varje dag. Så nu har jagt upp bilder och varit lite aktiv, men jag undrar fortfarande: Har folk inte nåt bättre för sig än att hänga på Facebook ?