söndag 4 oktober 2009

Snö-Öring

3 plusgrader och lätt regn föll när jag styrde västerut. När jag kom till Undersåkers kyrka och svängde av mot älven så är marken täckt av snö. Jag hade planer på att åka till Duvedsälven idag, men vädret fick bestämma. Tror att det var rätt val med tanke på hur snöiga alla bilar är som kommer från Årehållet. Dessutom har jag fortfarande sommarsulor på bilen. Istället ska jag fiska några ställen i Undersåkersälven. Flugspöet får ligga kvar hemma, istället blir det UL-spöet och skeddrag. Älven går så pass hög nu att det är ganska meningslöst att fiska med fluga i det kalla vattnet.


Vid mitt första stopp blir det två mindre öringar på ett Rogerdrag, vad annars ? Byter ställe men där kammar jag noll. Sista stället jag provar ger ytterligare två mindre öringar. Ja just det, på Rogerdrag.

Roger rules


Vädret är verkligen trist, vind-och snöbyar kommer och går. Fingrarna blir kalla. Men vad gör det, det är verkligen skönt att vara ute i naturen, känna dess växlingar och ladda batterierna inför ännu en arbetsvecka. Att dessutom kunna fiska är ju pricken över i:et. Och kaffet smakar aldrig så gott som det gör utomhus.

Fiskestig

Inga kommentarer: