tisdag 8 september 2009

Nya flugor

De senaste veckorna har jag tömt mina förråd av gamla flugor. Hundratals nymfer och puppor, som har legat i lådor, har nu fått nya ägare genom Tradera . Dessutom har jag avyttrat nästan alla flugor som jag bundit det senaste året, också genom Tradera. Det som återstår är det som jag har i mina egna flugaskar. Alltså dags att börja på ny kula, att bygga upp ett nytt förråd. Ikväll la jag ut de sista av de gamla flugorna och några nya. Eftersom det snart är havsöringsdags så gjorde jag ett par ST-Baitfish . De brukar vara lättsålda. Samtidigt passade jag på att göra en variant av nämnda fluga.



Istället för STF-Dubbing så använde jag Ice-Wing Fiber eftersom den är mer långfibrig. Resultatet blev som jag tänkt mig och jag tror att med den extra långa kroppslängden så kommer den att simma bättre. Hela flugan består av Ice-Wing Fiber i färgen pearl. Den är bunden på en B160 Kamasankrok i strl 6. Komplettera med ögon och epoxylim. Färgsätt den med vattenfasta tuschpennor och voila´, den är klar.

Inga kommentarer: