onsdag 2 september 2009

Harrflugor

Ikväll färdigställde jag ett gäng harrflugor till min kompis Patrik. Det var faktiskt en utmaning att binda dem för han ville ha dem i strl 16 och 18. I den senare storleken har jag aldrig bundit flugor förut. Det var en ny erfarenhet. När jag först hade kroken i handen såg det ut som ett mission impossible. När den väl satt i städet och bindandet startade så var det bara att tänka smått, för att få ett någorlunda bra resultat.

Harrflugor strl 16


Hoppas att flugorna lyckas lura några storharrar borta i Idsjöströmmen. Imorgon överlåter jag dem till Postverkets omsorg, för vidare transport till Roslagen.

2 kommentarer:

Lunkan sa...

Du upphör aldrig att förvåna med vad du presterar vid bindstädet Stig. Grymt imponerad. :-)

Stig Torniainen sa...

Tack, en gôr så gôtt en kan