onsdag 26 augusti 2009

Trötta fötter

Dagen inleddes i Lundhagskängorna och avslutades i Simms vadarkängor. Lundhagarna tog mig upp till Kläpphögarna ovan Ottsjö. Där har man en fin utsikt över fjällvärlden. Hållfjället, Grofjället, Välliste och Ottfjället ser man närmast. Längre bort skymtar man Anaris- och Lundörrsfjällen. Allt detta kunde jag njuta av i solskenet. En helt OK arbetsdag. Senare på kvällen fiskar jag en sträcka strax uppströms Prästfallet. Trögheten fortsätter. Ingen fisk visar det minsta intresse för mina flugor. Märkligt ! Jag fiskar ingen lång stund utan all frisk luft och fjällvandringen har satt sina spår och tröttheten kommer sakta smygande och jag avbryter och åker hem.

Får man njuta av nån större öring så varför inte av bra musik ? Här är ett klipp med ett av mina favoritband, Whitesnake. Det är från TV-programmet Måndagsbörsen från 1984. Kommer ni ihåg det ? Det roliga med detta klipp är att publiken ser helt malplacerad ut. De var vana med pop a la Jacob Dahlin och så kommer dessa rockers och skruvar upp volymen och kör. Det är inga dusinlirare Coverdale omger sig med. Lord, Powell, Murray och Sykes. Respekt !
Jag såg dem två dagar innan på Isstadion i en kanonkonsert. Tyvärr sålde Coverdale sin själ till USA-marknaden några år senare.

1 kommentar:

Patrik sa...

Jäsikens Stig!!!
Då var vi på samma konsert!
Sett dom två gånger. Tidiga Whitesnake är väldigt bra!
Skönt att ta till när inte öringen vill.
//Patrik