fredag 21 augusti 2009

Augustiflugor

Idag kom det efterlängtade brevet från Whitewaterflies , med lite nytt flugbindningsmaterial. Tyvärr tog det lite längre tid denna gång, och det blev lite dyrare. Det beror på att det fastnat i tullen på Arlanda och för det vill Posten ha 63 kr och Tullen 53 kr. För att klistra på några etiketter på kuvertet ! Mina tidigare beställningar har aldrig belagts med tullavgifter. Måste undersöka vad som gäller vid beställningar utomlands.

Ikväll har jag gjort några, som jag hoppas, storöringflugor för att fiskas de sista dagarna som är kvar av augusti.



Det är en Tiger Barred Zonker. Jag hoppas att färgerna ska reta öringen tillräckligt för att den ska hugga. Sen kommer en ST Zonker Purple. Jag tror att den färgen kan vara bra när mörkret faller. Till sist två nattdräpare. En Ice Muddler och ytterligare en ST Zonker i bästa nattfärgen, svart. Nu återstår bara att ta reda på vad Mr Trout tycker om dessa flugor.

2 kommentarer:

Lunkan sa...

Inga av dessa alster får dock följa med dit vi skall på söndag.
Kraftigt streamerförbud :-)

Ricky Röding sa...

Med all respekt för min käre vän och flugfiskaren ST. Lägg inte för mycket energi på "fantastiska" material från Långtbortistan! Stor öring fångar man på rätt plats och med hårt jobb. Det finns inga genvägar... Har sagt det förr, och jag säger det igen: Flytta focus från den rätta imitationen till de rätta vattnen..
//RR