tisdag 21 juli 2009

Same same but different


Testade lite nya ideér vid städet ikväll. Först blev det några förtyngda Epoxystreamers, och med en annorlunda bindteknik. Förtyngningen är, förutom att få dem att sjunka snabbare, att få en mer jigglik gång på dem när de simmar i strömmen. Med hjälp av spörörelser borde det funka. De är bundna på BMN-krok strl 12.




En annan fluga som skapades var en Wiggle-Epoxy. Jag har blivit inspirerad av Ulf Hagströms flugor.
Efter lite tänkande och knåpande föddes denna skapelse.



Den har jag också förtyngt för jag tror att stjärten kommer att röra sig mer då. Vi får se. Den är bunden på en Kamasan B160-krok i strl 8. Hela flugan består av Ice-Wing Fiber kompletterat med ett par Stick-on Eyes.



Lite mer vanliga flugor hann jag med också. Flugor som jag vet fungerar. Ett gäng Caddis Varianter i allt från storlek 6 till 16. De flesta av dem på beställning.

Inga kommentarer: