fredag 10 juli 2009

Mer öring

Imorse pep mobilen till. Ett SMS från Rospiggen meddelade att han vid ett av sina favoritvatten fångat en öring på 52 cm och två st mellan 40-45 cm. Ett gott dagsverke, eller nattskift kanske man ska säga.
Själv gjorde jag en tur till ett ställe 5 minuter hemifrån. Ett ställe som jag åker förbi varje gång jag ska iväg på fiske. Nu tänkte jag ge det en chans, för fisk finns det ju där. Ett tiotal mindre öringar blev resultatet och ett rejält hugg från en större fisk. Den satt på i de fåtal sekunder som behövs för att man ska förstå att det var självaste Mr Trout som hade bitit i flugan.Jag provade också en ny Muddlervariant som jag blev inspirerad av efter att ha bläddrat i senaste exemplaret av Fiskejournalen. Då satte genast kugghjulen igång inne i hjärnkontoret. Kanske man kan göra så här...eller så....
Det är ungefär likadant om jag får se en intresant fluga som om man skulle visa några nya ackord eller ett riff för Per Gessle. Vips har vi gjort något eget av det.
Nu stundar en fiskefri familjesemester i cirka en vecka innan jag återvänder för att göra livet surt för Årefjällens öringar.

Inga kommentarer: