fredag 31 juli 2009

Karolinerfiske

Nu kan jag bocka av ett vatten som jag tidigare inte fiskat i. Jag ville också fånga en Karonlineröring . Väl på plats möttes jag av en nordlig vind och mörka moln hängde över fjällen. Inte helt optimalt för flugfiske. Det var vinden som oroade mig mest. Den låg på från fel håll enligt mina fiskeplaner. Det var bara att bita ihop och kliva i älven. Jag fiskade igenom sträckan utan att känna något. Bytte till en Zonker och gjorde samma sak igen med samma resultat. Eftersom det var första gången jag var där så var nyfikenheten stor och jag begav mig nerströms för att kolla läget. Vinden där var för stark för att det skulle gå att få ut flugan på ett bra sätt. Tillbaka uppströms och provade igen. Två dragningar i flugan var allt jag kände av älvens innevånare. Till slut fick jag nog av vinden och de uteblivna huggen och packade ihop och begav mig hemåt i nattmörkret.

Just nu känns det lite som om lagen om alltings jävlighet drabbat mig.

Har också börjat fundera på om jag ska göra en "höstkollektion" av Zonkers. Några som retar de aggresiva augustiöringarna. Kollade färger på Hareline häromdagen.



black barred zonkerstrips


tiger barred zonkerstrips

De ser ju onekligen lockande ut för ögat. Frågan är vad öringen tycker ?

Inga kommentarer: