torsdag 18 juni 2009

Till Bäverland

Äntligen, igår kom både sol och värme och som grädde på moset, sommarlovet. Fiskesugen som jag var tog jag mig en tur till Bäverland.




Som ni ser så gäller det att ha någorlunda rörliga knäleder för att ta sig fram.


Vattnet har stigit lite igen efter de senaste dagarna med dåligt väder och det känns fortfarande kallt. Nu verkar finvädret bara vara på tillfälligt besök för till midsommarhelgen sjunker temperaturen igen och mer regn är utlovat. Först på måndag ser det ut som vi återigen ska få njuta av solens värmande strålar. Om det håller i sig så tror jag att de stora kläckningarna inte är långt borta. För redan igår såg jag vissa tendenser.





Fisket då ? Någon bättre öring blev det inte, utan jag fick bara kroka av en handfull småöringar.



Måste ta med en bild till. Så här såg det ut när jag åkte hem mitt i natten, vid 2-tiden. De vackra färgerna och ljuset gör att man inte vill åka hem, förrän kroppens trötthetssignaler säger ifrån.

3 kommentarer:

Ricky Röding sa...

Idag kläckte de efterlängtade Åsandsländorna i min å. Ett knippe storharrar ligger nu insaltade för midsommarrökning.

Stig Torniainen sa...

Härligt ! Hoppas din fru framförde att jag inte åker på nån tälttur i helgen pga vädret.

Ricky Röding sa...

Nästa helg blir det rödingfiske på fjället. På din mail finns ett av mina blygsamma alster. Skönhet ligger ju som bekant i betraktarens ögon och i detta fall fjällrödingens...