onsdag 24 juni 2009

Fortsatt trögt & mera flugor

Igår gjorde jag ett besök till Storån igen med förhoppning om att nu jäklar ska väl fisken vara på gång. Lite bättre än sist var det, men inte mycket. Någon enstaka slända kläcktes och nån enstaka småöring visade intresse för mina flugor. På vattenytan var det lugnt, antal vak kunde man räkna på ena handens fingrar.

Mer aktivitet har det tydligen varit i Kvissleströmmen där harren är ordentligt i tagen, enligt utsago från ögonvittne.

Ett glatt mail ramlade in i boxen igår från en flugköpare från Borlängetrakten. Så här löd det:

Hej å tack för alla tips..
Var upp till vår stuga i helgen å fiskade lite Bäckröding(”Vild”), å då hände det en rolig sak.Jag fiskade en av de nymfer jag köpt av dig på Torsdagen, fick på en fin bäckröding men den körde fast å så gick knuten upp tillslut, när jag sen på Lördagen åter var där så fick jag på en fin igen och när jag fick upp den så hade den en fluga i andra mungipan, flugan från Torsdagen.. Å lite kul var att det var exakt lika dan fluga som han hade tagit på bägge dagarna..


En osannolik historia, men kul att mina flugor funkar. Den senaste veckan har jag skickat flugor till olika köpare runt om i landet. Flugorna nedan är nu på väg till Säter.




Säga vad man vill, men dalmasarna verkar ha bra smak när det gäller flugor.

Inga kommentarer: