fredag 26 juni 2009

Årets Höjdare !!!

På e.m pep mobilen till. Ett MMS från Ricky Röding som har stuckit till fjälls igen. "PB" löd meddelandet och så här såg firren ut:


Eftersom jag stog vid grillen skickade jag ett kort grattissvar. Detta var dock inte nog. En stund senare piper det till igen. Kolla in:




Nu var jag tvungen att ringa upp och få en mer utförlig beskrivning. Båda fiskarna väger runt 2 kg, men rödingen är ganska mager. Undrar vad den vägt om den varit i toppskick ? Och kolla in paddeln på den.
Var de är fångade ? Jag har faktiskt inte en aning, men någonstans i Jämtlandsfjällen är det i varje fall. Vad jag vet är att bakom dessa fångster ligger många års fjällturer till olika tjärnar. Så hårt arbete lönar sig.

1 kommentar:

Patrik sa...

Wow!!
Vilka härliga fiskar!
Med tålamod, vilja och år av kunskap så kommer just en sådan där "dag" när allt stämmer.

Finns en reklamtext som aldrig passat bättre...."PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET"