onsdag 13 maj 2009

Sax, nål och tråd

Tänk dig följande scenario. Du tar ett par Vision Extreme vadare och lägger ut dem på bordet. Sen tar du fram storsaxen och klipper av dem i midjehöjd. Jag skämtar inte, utan detta var vad jag gjorde häromdagen. Dock var vadarna ett par gamla som inte blöttes på hela förra säsongen utan har legat i garaget. Ideén var att göra om dem till ett par bekväma midjevadare för att använda när man vandrar längre sträckor längs mindre vattendrag där djupvadning inte är nödvändig. I dessa fall har de vanliga vadarbyxorna känts för klumpiga och vadarstövlarna för obekväma. Sagt och gjort, jag klippte till och ikväll tog fram den gamla Husqvarnan, och vips så hade jag ett par midjebyxor. Behövde bara komplettera med lite material från textilslöjdsalen. Tack Marita ! Tror att de kommer att fungera planenligt. Nu är frågan bara vad jag kan gör av den bortklippta överdelen. Kanske en vadar-BH ?

1 kommentar:

Lunkan sa...

Sy en bag att ha dina "nya" midjevadare i av ovandelen.
Se www.recycledwaders.com/
för mer tips :-)

Lunkan