onsdag 1 april 2009

ST-Seducer

Här är en ny fluga som är på "try-out" i min flugask. Ursprungligen heter den Savage Seducer och består endast av en krok och Coq de Leon hönshackel. Ändringen jag gjort är att jag har dubbat kroppen, för att få den lite fylligare, och satt på en conehead, för att den ska sjunka snabbare.



Dessa fjädrar har en vacker teckning och de är så mjuka att jag tror att de kommer att röra sig lockande i vattnet. Kort sagt, detta är en fluga som har alla förutsättningar att bli framgångsrik. Lätt att binda är den också.



Jag har sagt det förut. Det är inte i bindstädet man ska bedömma en fluga, utan hur den uppför sig och ser ut i vått tillstånd. Jag hoppas att vädret tillåter mig att komma ut och testa lite flugor under den kommande påskhelgen.

Inga kommentarer: