söndag 19 april 2009

Längs en å

Idag tog jag en tur längs en liten å. Min tanke var att prova några flugor och njuta av vädret. Tyvärr blev det inte mycket av varken det ena eller det andra. Jag hade missbedömt vårens framfart totalt. Delar av ån var fortfarande istäckt så det blev bara några kast för att testa flugan Black Knight. Testet utföll inte så väl. Jag ville att flugan skulle få en vobblande gång tack vare paljettfacetten, men så blev det icke. Hem till flugbindarhörnan för felsökning. Vädret ja, en ihärdig blåst förstörde hela naturupplevelsen.




Förra året drabbades en kompis av björnfrossa vid denna å. Han hittade alldeles färska björnspår och tog det säkra före det osäkra och retirerade till bilen. Den enda som blev skrämd idag var en älg som jag lyckades störa när jag kom traskande genom skogen.

1 kommentar:

Patrik sa...

Underbara vatten, som gömmer fina skatter ibland!!

Har skickat mail till dig idag igen, denna gång från min jobbmail. Hoppas du får det.

//Patrik