fredag 6 mars 2009

Just for fun....igen

Så här blev Wiggle-Baitfish flugorna jag skrev om häromdagen.


Inte mycket att hänga i julgranen precis. Jag använde STF-dubbing till huvud och det som skulle bli framkropp. Problemet var att jag tog för mycket, körde samma princip som när jag gör mina vanliga ST-Baitfish. Huvud och framkropp blev för klumpiga och sen blev det galet när jag skulle klippa till dem. Får nog pröva ex Wing´n´Flash istället. Bakkroppen är jag nöjd med. Den är gjord av IceDub och fenan av Thick Wing, allt färgsatt med tuschpenna. Kroken är en Kamasan 980 strl 8. Kanske att den är för kortskaftad. Jag ska göra ett nytt försök och se om jag får till det bättre.

1 kommentar:

Ulf Hagström sa...

Tjena Stig! Det var inte alls ett dumt första försök! Bakkroppen med Ice dub var riktigt fin!

Uffe