söndag 1 februari 2009

Ljuset återvänder



Idag blev det väldigt påtagligt. Dagarna har blivit längre och nån slags obeskrivlig livsgnista tändes inombords. Vid 15-tiden gav jag mig iväg längs 15 km´s spåret, och solen sken från en klarblå himmel. Det känns som det inte var så länge sen som det var mörkt vid denna tidpunkt. När jag pausade för att dricka, så stannade jag extra länge och lät solens strålar värma ansiktet. Ja, det kändes som de värmde lite fast det var ca - 12 grader ute. Nu är våren på G. När jag återvände till bilen en timme senare var jag rejält frusen efter de sista kilometernas nedförskörningar. Nu hade solen dessutom gått ner bakom fjällen i väster, men den hade gett mig årets första vårkänning.


Jag har fått ytterligare en idé till en ny öringstreamer. Det ska bli en hybrid mellan en Savage Seducer och Sculpin Matuka med ett inslag av ST-Baitfish. Innan jag kommer längre måste jag hitta en Coq de Leon hönsnacke.




Så här ser dessa flugor ut och vill ni veta mer om dem så är det bara att "googla" dem.

Nu har jag några nya flugprototyper att binda upp. Dessutom måste de provfiskas för att se hur de rör sig i eller på vattnet, och inte minst hur de uppför sig under luftkasten. Nån tafstvinnare vill man inte ha. Frågan är hur man ska hinna med allt, tiden på kvällarna är ju trots allt begränsad, och andra aktiviteter står också på agendan.


Inga kommentarer: