tisdag 20 januari 2009

There´s a new rod in town

Igår utökade jag spöarsenalen med ett Vision 3zone klass 4. Priset var helt rätt, 795 kr, mot ordinarie 1795 kr. Jag behövde inte så lång betänketid innan jag slog till. Jag köpte det från http://www.nyasporting.se/. Erbjudandet finns fortfarande kvar i deras webshop. Jag har länge lekt med tanken att ha ett lättare spö när jag fiskar i mindre vattendrag. Mitt klass 6 spö känns ibland lite för klumpigt när man fiskar bara några meter ut, med mindre flugor.



Helst hade jag velat ha ett i 8', men det var inte tillgängligt så nu blev det ett 9'. Den kortare varianten är lite mer praktisk när man smyger i buskarna. Nu återstår bara att inskaffa en lämplig lina. Läser man senaste numret av Allt om Flugfiske och artikeln där de testar linvikter så inser man att allt inte är som det ska med AFTM-märkningen på fluglinor.

I vilket fall som helst så ska det bli kul att fiska med det och vi får se hur länge jag kan hålla mig innan jag står på gräsmattan och provkastar det.

1 kommentar:

Lunkan sa...

Visst är det kul med nya prylar. Du blir oxå snart biten av "light line" fishing :-)