onsdag 7 januari 2009

Partridge Flytying Open

I senaste numret av Flugfiske i Norden medföljde tre krokar så man kan delta i ovan nämnda tävling. Temat är dagsländor och man ska binda en nymf, en kläckare och en färdig slända. Min vana trogen är jag ute i sista stund. Flugorna ska vara inne på måndag och nu ikväll gjorde jag flugorna. Med risk att inte bli diskvalificerad så visar jag ingen bild på dem. Jag spar det till ett senare tillfälle. Ungefär som bidragen till Melodifestivalen, eller hur ?

Vill ni läsa mer om tävlingen kan ni göra det på: http://www.flugfiskeinorden.se/annons/pftopen.pdf

Juryn väljer ut 10 st flugbindare som får åka ner till Flugfiskemässan i Älvsjö, i mars, och göra upp om segern. Prisbordet är imponerande.
Vi får se om jag får anledning att boka nån stockholmsbiljett inom kort.

1 kommentar:

Patrik sa...

Hade en tanke att jag skulle göra ett försök jag också. Men tiden räcker inte just nu, så jag ser fram emot att kanske få se dig på mässan istället.
Så se nu till att binda nån riktig läckerbit :-)

Lyckönskningar - Patrik