torsdag 29 januari 2009

Catch the Rainbow


Härom dagen fick jag ett webbtips av min kollega och vän strängbändarn n´Ove. Han bad mig kliva in på www.wolfgangsvault.com/. Där finns en massa godsaker i form av konserter från den gamla goda tiden. Jag blev helt knockad i första ronden. De två senaste kvällarna har jag lyssnat på konserter med Rainbow från ´81 och Sabbath från ´80 samtidigt som jag suttit vid städet. Mycket mer finns att lyssna på, för alla musiksmaker. Nu kan jag låta CD-skivorna vila och istället lyssna på outgivet material med mina gamla hjältar medan jag sitter nere i min hobbyhörna. Tack Ove !








Vid städet har jag bundit upp "de gamla vanliga" streamerna. De går åt, som en kall öl en lördagskväll, på Tradera. Pengarna som rullar in investeras i nytt flugbindningsmaterial eller fiskgrejer. Till kommande säsong måste jag investera i ett par nya vadarskor. Det blir nog ett par av samma fabrikat jag har nu, nämligen ett par Korkers med utbytbara sulor. Det är skor som passar mina behov, där jag ibland behöver gå nån kilometer till en fiskeplats. Att gå i terrängen med filtsula kan ibland bli lite halkigt. Sen återstår att se om jag kan köpa dem här i Sverige, eller om jag måste beställa dem från USA. Flugfiskebutiken i Borlänge, www.capricorn.se/ ,har sagt att de ska ta in dem i sitt sortiment i år igen. Hoppas på det.

Inga kommentarer: